Братній Бидгощ. Як влаштоване польське місто-побратим Черкас (відео)

Фракцію Радикальної партії Олега Ляшка в Черкаській міській раді розпустили

«Зрадник і «брихло» – вандали спаплюжили офіс депутата - "укропівця"

Незаангажована інформація з Черкаської області » Проекти » Три запитання » Владислав Лациба: «Не цінується бюджетна «копійка», яка зароблена «горбом» українців!»
Інформація до новини
  • Переглядів: 482
  • Автор: admin
  • Дата: 12-05-2017, 20:29
12-05-2017, 20:29

Владислав Лациба: «Не цінується бюджетна «копійка», яка зароблена «горбом» українців!»

Категорія: Проекти » Три запитання

Владислав Лациба: «Не цінується бюджетна «копійка», яка зароблена «горбом» українців!»
В редакційний офіс інтернет - ресурсу "Почерк", завітав громадський діяч, депутат Лисянської районної ради Владислав Лациба. Ми поспілкувалися з ним в рубриці, яка полюбилася нашим читачам, в форматі "трьох запитань":

- Владиславе Володимировичу, ми знаємо, що ви прихильник створення у Лисянському районі, ще однієї об’єднаної територіальної громади з центром у селі Виноград. Як відомо, сьогодні в перспективному плані зафіксована одна - Лисянська ОТГ, яка має "покрити" весь Лисянський район. Як просувається цей проект?

- Взагалі, я, «за» створення Вотилівської сільської об’єднаної територіальної громади з центром у селі Вотилівка, але в силу об’єктивних причин, реалізація даного проекту є сумнівною.
Що стосується об’єднання у Виноградську ОТГ, то цей процес відбувається складно, адже лисянські владці не зацікавлені, щоб ця частина району перейшла у статус «міні - райцентру», тому що вони втратять контроль в першу чергу над бюджетом цієї об’єднаної громади, а те, що Виноградська сільська об’єднана громада буде спроможна себе утримати, довели розрахунки, які зробили у фінансовому управлінні Черкаської ОДА. Сільські голови, також зайняли пасивну позицію, яка називається: «сидимо до упору»! Що це означає? На їхню думку, дочекаємося, коли слово «добровільне об’єднання» приберуть, і хай приєднують куди завгодно. Сьогодні в сільських голів непогана зарплатня: (Рейтинг річних зарплат селищного та сільських голів Лисянського району), плюс премія, а на такі кошти у місті потрібно добряче пахати… 3 березня 2017 року у селі Вотилівка, сільська ініціативна група, провела громадські слухання, щодо входження села у склад ймовірної Виноградської сільської об’єднаної територіальної громади, і люди підтримали дану пропозицію! Після цього, ініціативна група, згідно чинного законодавства, подала протокол громадських слухань, до Вотилівської сільської ради, в якому була зафіксована воля жителів села, щоб сесія сільської ради схвалила позицію громади! В рамках цієї ж акції, було зібрано більше 200 підписів жителів села на підтримку! Але розпочалися незрозумілі маніпуляції, і це питання «зависло» у Вотилівській сільській раді. Даний протокол запхали подалі в шухляду, щоб його миші з'їли. Але, доведеться приймати рішення сесії - "за" або "проти"! Ще одна заковика: сільські голови і секретарі залишаться працювати до чергових місцевих виборів, виконуючи обов’язки старости і будуть отримувати таку саму зарплатню як і зараз, то навіщо думати за простих людей, щоб вони не «тяглися» за 40 кілометрів до Лисянки, по якусь довідку, якщо у них і так все буде чотко?

- Які бюджети сільських громад Лисянського району прораховувалися?

- Босівський, Виноградський, Вотилівський, Ріпківський, Шубиноставський, Мар’янівський, Рубаномостівський, Федюківський.

- Ваше ставлення до створення так званих «опорних шкіл»?

- Я розумію, що ця реформа вже стартувала в Україні, і на Лисянщині розпочинаються організаційні моменти. В мене виникає глибокий сумнів, що «опорні школи», будуть давати вищий рівень знань. Чому? - Тому що, працюючи депутатом районної ради в постійній комісії з питань планування бюджету і фінансів, я зрозумів, що кошти, які виділяються з народного бюджету, використовуються відділом освіти РДА досить нераціонально, - не цінується бюджетна «копійка», яка зароблена «горбом» українців! На підвезення школярів, до «опорних шкіл», потрібно витратити ще більше коштів, ніж сьогодні витрачається, коли школи знаходяться в селах. Переведення начального закладу у нижчий ступінь, не зменшить фінансових витрат, - вони залишаться такі як і сьогодні. Ще одна проблема, яка виникне, після того, як закриють школу, - що робити з приміщенням? – Його просто розтягнуть, як розтягли молочнотоварні ферми, свинокомплекси, приміщення тракторних бригад… Ми багата країна? Наступний момент, це те, що наша школа залишається радянською, вона не зазнала змін за часів незалежності. Хто може бути «енерджайзером» змін у школі? - Звичайно молодь, яка є сучасною! Але молоді спеціалісти в силу непрестижності професії, не поспішають у сільську школу, там залишаються в основному люди пенсійного і передпенсійного віку. Зрозумійте, що ніякого поступу нашої школи не буде, якщо директори шкіл і далі, як в часи Союзу, будуть «прогинатися» перед начальником відділу освіти. Таку систему вже давно пора зламати. Яким чином? - Потрібно, щоб кошти йшли напряму у школу, на зарплату вчителям, а також інші фінансові потреби навчального закладу. В «опорній школі» має працювати бухгалтер. До речі, в «Положенні про освітній округ», даний пункт передбачено, але там ще дописали, що ця позиція є в компетенції відділу освіти! Який відділ освіти, відпустить навчальний заклад у «вільне фінансове плавання»? Як говорив свого часу відомий діяч: «кадри вирішують все!», і це дійсно так. Ще з осені 2016 року, відділом освіти Лисянської РДА, розглядається питання компенсації коштів вчителям, які добираються до шкіл за власні гроші, з інших населених пунктів району, а таких людей більше 60 – ти! Сьогодні, відділ освіти «зі скрипом» і під напором депутатів Лисянської районної ради, нарешті розробив порядок компенсації коштів вчителям, але незрозуміло, чому це має відбуватися з – під палиці?
…Взагалі, я прихильник грузинської реформи освіти, часів президента Міхаїла Саакашкілі, коли він порозганяв так звані районо, які на його думку лише займалися відписками про якусь пророблену роботу, а також «ковтали» бюджетні кошти, і створив умови, коли школи стали більш автономними щодо фінансування, а кожен директор школи працює напряму з міністерством освіти.

Микола Короп, «Почерк».
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.
^